Sunday 3 April 2011

Bile Telur Ku Sangkakan Biji Durian...

Assalammualaikum...kali ni aku nk cite skit pengalaman klaka aku kt kg arini..hahah..maklum la..bile tibe musim buah ni..mmg favourite la nk balik kg kan..haha..ini kes mse ari ke-2(today) di kg..dlm pkoi 10 pg lbih skit agaknye..kami sekeluarge berkumpul di halaman luar rumah..mcm biasa la...kekah-mngekah durian..haha..sdh mnjd tradisi adik bradik aku ni..lps mkn durian..biji2 die kompom dibaling2kan sesama sndri..(mcm main bola cop)..haha..klu kene bdn tu..agak sakit la jgk..(pastikan baling di bhgian bdn sahaja)..nmpknye arini aku mmg mnjd mangsa plg top la...semua attack aku je..haha..naik lebam2 bdn aku..haha..tp bez wokk..haha..critanya bermula disini..ketika abg ipar aku mngejar aku utk mmbaling biji durian tu..aku pun berlari dgn semangat n berdaya usaha utk melarikan diri..haha..lalu aku lari ke tempat durian2 itu dikopek utk mngambil simpanan biji2 durian..haha..aku nmpk dlm sebungkus plastik yg penuh dgn bnd bujur2 bulat...dlm otak aku "wow..berlambak biji durian ni"..hahah..aku pegi ke plastik tersebut dan mngambil 2 biji..dgn confident nye..aku berlari ke abg ipar aku..lalu mmbaling 2 biji itu...dgn terkejutnya, aku tergamam..dan adk bradik aku yg lain pun tergamam..sambil memandang pelik, abg ipar aku berkata "ko baling apa ni nol..telur ke"..hahah..lantas semua org di situ tergelak(termasok ayah,mak, atok, nenek, dll)..kah3..rupa2nya aku terbaling telur yg baru atok aku beli utk dimasak tgh hari nnt..haha..aku dgn rse xbersalah trus masok ke dlm rumah n makan nasi lemak di dapur..kah3...abg ipar aku plak msok umah dan tros mnd..sbb da bau telor..hahaha...itu je la yg nk dikongsi..sekian trima kasih..hahaha

No comments:

Post a Comment